• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Wow, det du skrev gick rätt in, jag önskar att jag hade samma konsekvenstänk. Är i samma situation och även jag med tre år kvar. Tänker dock inte som du utan är beredd att bli sambo. Min särbo vill dock inte.
Det du skriver är så klokt och insiktsfullt så även jag ska börja tänka så. ❤️

Vännen, Du har alltid rätten att hyra ut Din lgh i 2:a hand för sk. ”provboende” i ett år !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Som sagt förstår och håller med men kan också förstå att man i ren desperation chansar, ett hopp är bättre än ingenting.

Så är det absolut. Hoppet är det sista som lämnar en.
Men är man beredd att själv helt godtyckligt skicka in en ansökan även om man inte uppfyller de grundkriterier som finns så har man även förlorat sin rätt att gnälla över långa handläggningstider...

Jag förstår exakt hur det är att sitta i en hopplös situation då jag gjort det i väldigt många år. Anledningen till att jag inte ansökt om sanering förrän nu är för att jag inte varit säker på att jag uppfyllt alla kriterier, men även för att jag skämts så oerhört mycket...

Någonstans kan jag tycka att de ska införa att man måste ha pratat med en skuldrådgivare tex som hänvisat en till att ansöka om sanering... Tror verkligen att handläggningstiden skulle kortas ner avsevärt om så var fallet...

Väntetiden byggs nog på med de som skickar ny nya ansökningar direkt efter ett avslag också..

Jo... Bör ju gå att införa nåt slags automatiskt avslag på ansökningar som inom en kort tid på säg 3 månader tillbaka redan fått avslag..
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Wow, det du skrev gick rätt in, jag önskar att jag hade samma konsekvenstänk. Är i samma situation och även jag med tre år kvar. Tänker dock inte som du utan är beredd att bli sambo. Min särbo vill dock inte.
Det du skriver är så klokt och insiktsfullt så även jag ska börja tänka så. ❤️

Tack för dom positiva orden! :oops:

Varför vill inte din särbo flytta ihop?

Min särbo har dock svårt att till fullo förstå mitt resonemang men å andra sidan behöver hen inte vara orolig för vad som skulle hända om vi gick isär.

Mitt i allt kaos med anmärkningar, löneutmätning och nu skuldsanering så har jag alltid känt en enorm trygghet med att veta att min lägenhet kan ingen ta ifrån mig, det har varit det enda stabila och inget jag vill riskera.

Dessutom är jag för självständig för att flytta ihop med någon och inte ens kunna sätta mitt namn på kontraktet, vill inte känna mig beroende av någon annan.

Tänker att det kan sätta en ganska snedvriden prägel på förhållandet också.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack för dom positiva orden! :oops:

Varför vill inte din särbo flytta ihop?

Min särbo har dock svårt att till fullo förstå mitt resonemang men å andra sidan behöver hen inte vara orolig för vad som skulle hända om vi gick isär.

Mitt i allt kaos med anmärkningar, löneutmätning och nu skuldsanering så har jag alltid känt en enorm trygghet med att veta att min lägenhet kan ingen ta ifrån mig, det har varit det enda stabila och inget jag vill riskera.

Dessutom är jag för självständig för att flytta ihop med någon och inte ens kunna sätta mitt namn på kontraktet, vill inte känna mig beroende av någon annan.

Tänker att det kan sätta en ganska snedvriden prägel på förhållandet också.
Jag beundrar dig och din klokhet.
Varför han inte vill, det är en lång historia och till stor del handlar det nog om att vi var sambo, han drack och spelade så jag fick flytta och tvingade honom att ringa sin arbetsgivare för att få behandling. Detta är snart fyra år sedan nu men han vill inte satsa på oss igen, tyvärr.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag beundrar dig och din klokhet.
Varför han inte vill, det är en lång historia och till stor del handlar det nog om att vi var sambo, han drack och spelade så jag fick flytta och tvingade honom att ringa sin arbetsgivare för att få behandling. Detta är snart fyra år sedan nu men han vill inte satsa på oss igen, tyvärr.

...men likväl är ni tillsammans?! Känns som Du kastar bort din tid... :'(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp